![[Image: 5yPpsLx.png]](https://i.imgur.com/5yPpsLx.png)
Witaj na forum Gothic 2 Online. Jest dla nas bardzo ważne, by wizyty na naszym forum były dla każdego przyjemnym doświadczeniem, czego podstawą jest wzajemny szacunek między użytkownikami. Niniejszy spis zasad reguluje wiele aspektów korzystania z forum, a jego znajomość jest niezbędna, by móc swobodnie z niego korzystać, dlatego też prosimy o zapoznanie się z nim przed wykonaniem jakichkolwiek działań.
1.1 • Niniejszy regulamin obowiązuje każdego użytkownika strony https://gothic-online.com.pl/forum/.
- 1.1a ▫ Wszyscy użytkownicy są zobowiązani do przestrzegania regulaminu.
- 1.1b ▫ Reperkusje w przypadku nie dostosowania się do obowiązujących zasad będą jednakowe dla wszystkich użytkowników.
- 1.1c ▫ Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania ani też nie umniejsza kar w przypadku jego naruszeń.
1.2 • Każdy użytkownik rejestrujący się na witrynie https://gothic-online.com.pl/forum/ automatycznie akceptuje postanowienia obowiązującego na niej regulaminu.
1.3 • Niniejszy regulamin jest własnością strony https://gothic-online.com.pl/forum/.
- 1.3a ▫ Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany treści regulaminu w dowolnym momencie.
- 1.3b ▫ Administracja nie jest zobowiązana do informowania użytkowników o każdej zmianie treści regulaminu.
1.4 • Każdy użytkownik zobligowany jest, by zapoznać się z treścią dodatkowych regulaminów obowiązujących w konkretnych działach (o ile takowe istnieją) przed utworzeniem w nich nowego wątku, gdyż znajdują się w nich szablony, do których należy się zastosować pisząc nowy temat.
1.5 • Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania niniejszego regulaminu na stronach innych niż https://gothic-online.com.pl/forum/.
1.6 • Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania treści zawartych na stronie https://gothic-online.com.pl/forum/ na innych stronach.
1.7 • Kary za nieprzestrzeganie regulaminu nadawane są przez zespół na podstawie obowiązującego systemu kar.
- 1.7a ▫ System kar jest szczegółowo opisany w punkcie szóstym.
1.8 Autor udostępniający zasoby na stronach poświęconym zasobom programowania lub inne musi liczyć się z utratą praw do danego podmiotu i możliwość wykorzystania danego podmiotu do celów reklamowych bądź poradników przez Gothic 2 Online Team. Jeżeli twórca strony nie jest autorem podmiotu musi liczyć się z konsekwencjami udostępniania podmiotu.
2.1 • Na forum zakazuje się umieszczania treści łamiących zasady netykiety, czyli treści:
- 2.1a ▫ Pornograficznych lub w jakikolwiek sposób nawiązujących do pornografii, jak i również innych treści obscenicznych przeznaczonych do odbioru wyłącznie przez osoby pełnoletnie.
- 2.1b ▫ Brutalnych, ukazujących przemoc, jak i nawołujących do przemocy.
- 2.1c ▫ Nagminnych słów wulgarnych, także nagminnych wulgaryzmów w formie ocenzurowanej, między innymi poprzez gwiazdkowanie, przekręcanie liter lub napisanych w taki sposób, że czyta się je jako wulgaryzmy, na przykład wykorzystując fonetykę języka angielskiego.
- 2.1d ▫ Obrażających użytkowników forum, Administrację lub inne osoby, na przykład osoby publiczne.
- 2.1e ▫ Zawierających groźby odnoszące się do życia rzeczywistego. Dotyczy to również wulgaryzmów użytych w formie ocenzurowanej oraz cytatów zawierających wyrazy wulgarne lub obraźliwe - zwłaszcza z innych postów, wiadomości z gry bądź komunikatorów internetowych.
- 2.1f ▫ Wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej i etnicznej lub innych przejawów dyskryminacji, a także stosowania obraźliwego nazewnictwa w stosunku do osób lub grup społecznych sugerując się ich statusem publicznym, orientacją polityczną i/lub seksualną oraz światopoglądową.
- 2.1g ▫ Propagujących hasła i symbole związane z ustrojami opartymi na dyktaturze, terrorze lub nienawiści, na przykład faszyzm lub nazizm.
- 2.1h ▫ Łamiących prawo, na przykład prawa autorskie i pokrewne, jak i również propagujących łamanie prawa, na przykład piractwo komputerowe.
- 2.1i ▫ Zawierających jawne reklamy produktów, usług i tym podobnych, przynoszące komuś zyski, zarówno w formie ogłoszeń, jak i ofert handlowych typu wymiana, sprzedaż, kupno.
- 2.1j ▫ Propagujących używki takie jak alkohol, papierosy, narkotyki lub inne środki odurzające i uzależniające.
- 2.1k ▫ Innych kontrowersyjnych, naruszających zasady życia współczesnego, uznanych powszechnie za naganne moralnie lub społecznie niewłaściwe, np. prowokowanie, czy podsycanie wrogiej atmosfery.
2.2 • Mając na względzie bezpieczeństwo i prywatność użytkowników forum, zakazuje się upubliczniania prywatnych informacji takich jak:
- 2.2a ▫ Dane logowania, hasła i tym podobne.
- 2.2b ▫ Numery sesji z for i stron internetowych.
- 2.2c ▫ Treści wiadomości prywatnych z forum, gier lub komunikatorów internetowych.
2.3 • Zabrania się publikowania odnośników takich jak:
- 2.3a ▫ Odnośniki prowadzące do stron mogących być podejrzanymi o zawieranie wirusów i koni trojańskich, jak i również wszelkiej maści złośliwych skryptów utrudniających korzystanie z forum lub komputera.
- 2.3b ▫ Linki referencyjne do gier przeglądarkowych i innych tym podobnych odnośników, umożliwiających zysk w jakiejkolwiek formie użytkownikowi udostępniającemu taki odnośnik lub innym osobom z nim powiązanym.
2.4 • Zabrania się umieszczania reklam innych platform multiplayer do gry Gothic.
- 2.4a ▫ Publikowanie innego rodzaju reklam wymaga zgody Administracji.
2.5 • Zabrania się umieszczania treści propagujących używanie bugów gry na danym serwerze lub innych niedozwolonych przez regulamin danego serwera działań.
2.6 • Zabrania się umieszczania treści nawołujących do łamania regulaminu forum.
2.7 • Użytkownik bierze pełną odpowiedzialność za treści umieszczane przez niego na forum.
2.8 • Administracja nie ponosi odpowiedzialności za opublikowane przez użytkowników treści, ani tym bardziej za materiały, do którego prowadzić mogą zamieszczone przez użytkowników odnośniki.
3.1 • Zakładając nowy temat na forum użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania poniższych reguł:
- 3.1a ▫ Tematy należy zakładać w odpowiednim dziale, pasującym tematycznie do tworzonego przez użytkownika wątku. W wyborze działu pomóc mogą krótkie, aczkolwiek treściwe opisy znajdujące się pod nazwą każdego działu. W razie dalszych wątpliwości, co do wyboru odpowiedniego działu, można zasięgnąć porady u któregokolwiek członka ekipy.
- 3.1b ▫ Niedozwolone jest zakładanie tematów, jeżeli w danym dziale istnieje już otwarty wątek o identycznej tematyce lub treści, czy też rozwiązujący dany problem. Dlatego też przed utworzeniem nowego wątku należy użyć modułu wyszukiwania znajdującego się po prawej stronie na pasku nawigacyjnym forum.
- 3.1c ▫ Zabronione jest tworzenie na forum kilku identycznych wątków, gdyż jest to traktowane jako spam i jest surowo karane. Dlatego też należy wybrać jeden pasujący dział, tam utworzyć pojedynczy wątek i oczekiwać cierpliwie na odpowiedź.
- 3.1d ▫ Tytuł tematu powinien informować o jego treści. Należy więc unikać uogólnień i starać się w kilku słowach przekazać jak najdokładniej to, co mamy do powiedzenia. Oto przykłady tytułów, jakich pisania należy unikać: "Pomocy!!!"; "Mam problem!"; "Propozycja zmian"; "Mam buga"; "Skarga!". Oto przykłady właściwie napisanych tytułów tematów, które informują o treści wątku: "Pomocy, mój temat zniknął"; "Problem z wgraniem avatara"; "Propozycja zmian: Dział Poradniki".
3.2 • Pisząc posty na forum użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania poniższych reguł:
- 3.2a ▫ Treść postów nie może zawierać niedozwolonych treści, o których mowa w punkcie drugim.
- 3.2b ▫ Użytkownik przedstawiając swój problem w założonym przez niego, nowym temacie, powinien zrobić to czytelnie i rzeczowo, a udzielając odpowiedzi nie powinien zbaczać z tematu, gdyż pisanie nie na temat, zwane potocznie offtopem jest zabronione i karane.
- 3.2c ▫ Na forum panuje wolność słowa i wypowiedzi, tak więc użytkownicy mają prawo wnosić swoje zdanie i konstruktywną krytykę do dyskusji, jednakże zabronione jest potępianie i osądzanie opinii i gustu innych użytkowników.
- 3.2d ▫ Należy unikać załatwiania spraw prywatnych publicznie, wszelkie kwestie wymagające reakcji określonej osoby należy załatwiać poprzez wiadomości prywatne. Apel na forum jest traktowany jako ostateczność w przypadku niemożności kontaktu z daną osobą z przyczyn technicznych, czy też innych powodów uniemożliwiających nawiązanie bezpośredniego kontaktu.
- 3.2e ▫ Zabronione jest pisanie postów jeden pod drugim, co potoczne zwane jest double postingiem. Chcąc dopowiedzieć coś do wcześniej napisanego posta należy użyć opcji "Edytuj".
- 3.2f ▫ Zabrania się nadużywania opcji formatowania tekstu, takich jak na przykład kolorowanie, gdyż są to narzędzia mające służyć podkreśleniu ważnych elementów lub uwidacznianiu nagłówków, a nie pisania całych postów. Wyjątkiem od tej reguły są członkowie ekipy, którzy mają prawo zastosować takie czynności w celu zwrócenia uwagi osób wypowiadających się w danym temacie.
- 3.2g ▫ Zabrania się użytkownikom pełnienia roli swoistego moderatora społecznego, co wchodzi w kompetencje faktycznych osób pełniących funkcję moderatora forum. W związku z tym niedozwolone są komentarze typu: "Co za głupota! Niech moderator usunie ten temat", czy też "Po co piszesz drugi taki sam temat, skoro jeden już jest?" . Takie zachowania będą przez zespół tępione i karane jak każde inne wykroczenie na równi ze spamowaniem i tworzeniem offtopu. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest pisanie tego typu komentarzy pod swoją konstruktywną wypowiedzią.
- 3.2h ▫ Zabrania się wielokrotnego powtarzania tego samego tekstu, litery lub nadużywania znaków interpunkcyjnych jeden po drugim, co zwane jest potocznie floodowaniem, co jest z kolei innym rodzajem spamu. Przykładem takich niechcianych, rażących tekstów są: "plz plz plz"; "pomocyyyyy"; "!!!!!!!!!!!!"
- 3.2i ▫ Zabrania się pisania postów nic nie wnoszących do dyskusji, składających się z samych emotikon albo/oraz pojedynczych lub paru słówek takich jak "bezsens" "lol" i tym podobnych, gdyż takie posty uznawane są jako spam. Wtrącenia takich pojedynczych słów w konstruktywnych wypowiedziach nie stanowi problemu.
- 3.2j ▫ Zabrania się umieszczania w postach raptownych i błyskających grafik (nie dotyczy działu offtop).
- 3.2k ▫ Na forum obowiązuje język polski i tylko tym językiem należy się posługiwać komunikując się z innymi użytkownikami na forum. Inne języki, jak na przykład angielski mogą być wykorzystane do zaprezentowania nazw filmów, seriali, gier i tym podobnych lub pojedynczych zdań w sygnaturze, czy też cytatów.
- 3.2l ▫ Należy przestrzegać zasad ortografii i interpunkcji. Zabrania się używania żargonu kaleczącego w jakimkolwiek stopniu język polski. W razie wątpliwości co do poprawnej pisowni konkretnych słów, internet oferuje całą gamę słowników ortograficznych, witryn sprawdzających poprawność pisowni, jak i również odpowiednie umiejscowienie przecinków.
- 3.2m ▫ Zabrania się cytowania wypowiedzi wulgarnych, obraźliwych lub w jakikolwiek inny sposób łamiących regulamin. Niedozwolone jest również tworzenie piramidek z cytatów. W cytowaniu należy ograniczyć się do jednego, konkretnego fragmentu wypowiedzi, do którego się odnosimy.
3.3 • Użytkownicy mają obowiązek zgłaszać tematy, posty i wiadomości prywatne łamiące w jakikolwiek sposób regulamin forum przy pomocy opcji "Zgłoś". Zabrania się nadużywania tej opcji bez wyraźnego powodu.
4.1 • Avatar użytkownika forum musi spełniać następujące kryterium:
- 4.1a ▫ Zakazane jest umieszczanie w avatarze niedozwolonych treści, o których mowa w punkcie drugim.
4.2 • Administracja ma prawo do usuwania nieregulaminowych avatarów i nakładania kar za ich publikowanie.
5.1 • Konto na forum od momentu rejestracji może być używane tylko i wyłącznie przez jego właściciela. Dzielenie kont może prowadzić do ich zablokowania przez Administrację.
- 5.1a ▫ Zakazuje się handlu i wymianą kontami na forum.
5.2 • Zakazuje się tworzenia nowych kont w przypadku, kiedy użytkownik odbywa karę czasowej lub permanentnej blokady konta.
5.3 • Zakazuje się użytkowania konta innego użytkownika w momencie odbywania kary czasowej lub permanentnej blokady własnego konta.
5.4 • Zakazuje się zakładania kont i korzystania z forum poprzez serwery pośredniczące i ich pochodne, takie jak serwery proxy, open proxy czy serwery anonimizujące.
- 5.4a ▫ Wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, kiedy dostawca internetu w sposób wymuszony stosuje serwer pośredniczący. Tak fakt należy bezzwłocznie zgłosić Administracji, aby uniknąć nieporozumień.
5.5 • Zakazuje się korzystania z czasowych adresów e-mail, tak zwanych chwilówek.
5.6 • Każdy użytkownik ma prawo apelować o usunięcie swojego konta na forum. W takiej sytuacji należy wysłać wiadomość do Administratora oraz podać przyczynę jaka stoi za prośbą o usunięcie konta.
5.7 • Użytkownicy dokonujący włamań na konta innych użytkowników forum będą surowo karani, a w ostateczności może zostać również zawiadomiony odpowiedni organ śledczy.
6.1 • Kary wymierzane są przede wszystkim na podstawie niniejszego systemu kar.
- 6.1a ▫ Systemowi kar podlegają jednakowo wszyscy użytkownicy forum, o czym mowa w punkcie 1.1.
- 6.1b ▫ Kary użytkownikom forum może wymierzać każdy członek zespołu Gothic 2 Online.
- 6.1c ▫ Kary członkom zespołu może wymierzać wyłącznie Administrator.
6.2 • Administracja dysponuje zintegrowanym z forum narzędziem, służącym do nadawania ostrzeżeń za łamanie regulaminu. Każdy użytkownik może zobaczyć wyłącznie swoją listę ostrzeżeń.
- 6.2a ▫ Najlżejszą z możliwych kar są punkty ostrzeżeń nadane użytkownikowi, a najcięższą permanentna blokada konta.
- 6.2b ▫ Okres ważności nadanego ostrzeżenia określany jest przez osobę, która je nadała, jednak nie może przekraczać on okresu dwóch miesięcy (wyjątkiem jest permanentna blokada na konto).
- 6.2c ▫ Liczba ostrzeżeń sumuje się w przypadku złamania kilku punktów regulaminu w jednym poście, co zwiększa jego szkodliwość. Tak więc jeżeli użytkownik złamał więcej niż jeden punkt regulaminu, otrzyma on odpowiednią do jego szkodliwości ilość punktów ostrzeżeń.
- 6.2d ▫ Maksymalna ilość punktów ostrzeżeń jaką użytkownik może otrzymać przed zablokowaniem możliwości swobodnego publikowania postów wynosi 2 (20%).
- 6.2e▫ Maksymalna ilość punktów ostrzeżeń jaką użytkownik może otrzymać przed czasowym zablokowaniem konta wynosi 4 (40%). Otrzymanie 10-tego punktu (100%) jest jednoznaczne z otrzymaniem permanentnej blokady na konto.
- 6.2f ▫ Próby ominięcia blokady konta w trakcie odbywania przez użytkownika kary będą podstawą do nadania bana permanentnego.
6.3 • Łamanie regulaminu w zależności od stopnia szkodliwości wiąże się z następującymi reperkusjami:
- 6.3a ▫ Użytkownicy publikujący nieregulaminowe treści na forum otrzymywać będą odpowiednią do poziomu szkodliwości swojego czynu ilość punktów ostrzeżeń, a nieregulaminowa treść przez nich opublikowana zostanie bezzwłocznie usunięta z forum.
6.4 • Nieregulaminowe treści zawarte w avatarach użytkowników forum będą bezzwłocznie usuwane przez zespół, a użytkownicy zostaną poinformowani o takim działaniu otrzymując przy tym odpowiednią do poziomu szkodliwości liczbę punktów ostrzeżeń.
6.5 • Kolor pisanych przez Administratorów adnotacji ma kolor czerwony, a kolor adnotacji pisanych przez resztę zespołu - zielony.
- 6.5a ▫ Zabrania się użytkownikom używania wyżej wymienionych kolorów w swoich wypowiedziach.
- 6.5b ▫ Zabrania się użytkownikom odpisywania pod adnotacją dodaną przez członka zespołu. W razie obiekcji co do otrzymanej przez użytkownika kary, należy skontaktować się z osobą odpowiedzialną za jej wystawienie.
- 6.5c ▫ Zabrania się użytkownikom usuwania adnotacji dodanych przez członków zespołu.